2014-02-17

Nya, urvattnade & söndertriangulerade

Moderaterna blir, som rubriken antyder, ständigt nyare. Idag är de så nya att de står för skattehöjningar, nedläggning av försvaret och marxistisk jämställdhetspolitik. Moderaterna är med andra ord numera så nya, så söndertriangulerade och så urvattnade att de låter som Vänsterpartiet.

Jag borde tycka det är spännande att det är valår, men det gör jag inte. Jag känner mig bara bedrövad över vad Moderaterna under Fredrik Reinfeldts ledning har utvecklats till. Följande bilder är ett försök att förmedla vad jag numera känner inför Fredrik Reinfeldt, Kent Persson och deras nya, urvattnade och totalt söndertriangulerade moderater:




SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, SvD6, SvD7, SvD8, SvD9, SvD10, SvD11, Ab1, Ab2, Exp1, DN1, DN2, DN3, DN4, DN5, DN6, DN7, DN8, DN9, DN10, DN11, DN12, DN13